2013-01-17

Visualisera mål

Igår fokuserade jag mycket på två saker:

1. Inte stressa på jobbet trots mycket att göra
2. Visualisera mitt mål med viktnedgång

Punkt ett gick hyfsat men punkt två... Det är som att jag inte riktigt har förmågan att se mig själv så där en 15 kg lättare, trots att det inte alls var så länge sedan jag faktiskt var där. Men sedan, imorse vid 4 när jag vaknade och inte kunde somna om pga värk och lite småfeber, då kom jag på det! Skit i utseendet, det blir som det blir. Däremot KAN ju lätt (sic!) säga är att när jag tappat 15 kg är det 15 kg mindre som ligger och trycker på onda leder när jag sover. Just den målbilden var extra attraktiv där jag låg och hade ont och var stel. Så nu fokuserar jag på det: ta bort ännu mer smärta ur mitt liv.

Känns riktigt bra faktiskt, ju mer jag tappar i vikt desto mindre ont får jag. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar