2013-01-02

Dumma saker att göra, del 74

Ibland får jag en känsla av att jag nog inte är speciellt smart. Speciellt inte direkt på morgonen då jag vaknar. För det är ren och skär dumhet att ställa sig på vågen och sedan bli ledsen över vad som står där.

Nu behövde jag ju väga mig för att jag anmält mig och hoppas få komma med i Rivstart 2013. Men det känns ändå för eländigt att bli deppig över vikten. Jag VET ju att jag är tjock, det är ingen överraskning men ändå på något vill jag väl att vågen ska ljuga eller något sådant. Som sagt, dumma saker att göra...

Dagen idag verkar annars ha rätt förutsättningar för att kunna bli bra. Mindre huvudvärk än igår, bara det gör mig positivt inställd till livet! Ska ringa min kiropraktor idag och se om hon börjat jobba igen eller ej.

I övrigt är dagens projekt att städa ute i förrådet. Efter lajvet i september kastade jag bara in alla saker, istället för att ställa dem på rätt plats. Så det går inte att komma in där nu, speciellt inte efter att två Ikeakassar med tyg ställdes uppepå. På lördag är det lajv och sonen behöver nya kläder igen så det behöver kommas åt tyg så jag kan sy! Skönt, då slipper jag få tråkigt idag i alla fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar