2013-01-23

När värken tar över

Det har inte varit några lätta dagar här sedan ryggen blev överansträngd i helgen och inflammationer från helvetet bröt lös. Idag var jag tvungen att gå från ett möte för att jag inte kunde sitta och till slut fick jag ge upp jobbandet och åka hem till värktabletterna. :(

Vikten var tillbaka där den skulle imorse men jag har inte riktigt orkat engagera mig i det. Antagligen tuggar kroppen i sig fläsket förr eller senare oavsett, så länge jag sköter mig med maten. Vilket jag gör. Så det rullar nog på.

Under tiden vältrar jag mig i självmedömkan, nästan tre veckor utan riktiga smärtor gör ju det så mycket värre när det kommer tillbaka. Fast jag tröstar mig med att det faktiskt kommer försvinna igen eftersom det handlar om en överansträngd rygg som fick slita ont. Sådana insatser brukar ge kortare inflammationsperioder och med tanke på min kost hoppas jag det snart kommer vara överstökat! Snart som i ett par-tre veckor och inte månader som förr...

Nä, bitter och sur och tyckersyndommigsjälvig ska jag nog göra något annat ett tag. Sitta still vid datorn är inte ryggens bästa grej just nu heller. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar