2013-01-14

Jobb, jobb och jobb

Jag älskar verkligen mitt nya jobb. Det finns så vansinnigt mycket som måste förbättras att jag blir alldeles salig! För se jag gillar inte när det är lätt och inget händer som blir trixigt att fixa. Nej ju mer kaosartat desto bättre, för det är miljön jag trivs i. Mitt driv i livet är att förbättra saker. Som projektledare, coach och verksamhetsutvecklare. Just nu jobbar jag med projektledning men det smiter in en massa verksamhetsutveckling samtidigt. Precis just det gör mig glad att gå till jobbet varje dag!

Tyvärr jobbar jag så mycket på jobbet att jag knappt hinner hämta en mugg te mellan varven. Vilket för mig är snudd på kris! :) Som tur är har jag mycket te hemma så när jag som idag kommer hem tidigt för jag hämtat barn, ja då gör jag en kanna te och sedan tar jag igen dagens te-bortfall. :)

Vikten var densamma idag som igår så jag gissar att andra veckan på Rivstart 2013 blir resultatet -1 kg. Med tanke på hur många fler jag har att bli av med så blir jag frustrerad och tänker att det går långsamt. Men jag försöker anamma lite av mitt tänk från jobbet, luta mig tillbaka lite och försöka granska helhetsperspektivet. Faktum är att tre kg på två veckor och en viktnedgångstakt på ett kilo per vecka ju är fantastiskt bra. Så håller detta i sig ska jag vara himla nöjd ju! Tänk så bra jag är som håller i kosten, slipper akutvärken i kroppen och dessutom går ner i vikt. Så, inget depp här utan fokus på det positiva!

Dessutom, jag har redan märkt att jag har en annan form än tidigare. Så det ska bli roligt att mäta centimetrar imorgon med. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar