2013-01-20

En bedrövlig lördag

Gårdagen var ett under av dåligt mående. Akut illamående, ont på höger sida på ryggen (lever/njure-regionen), svårt att äta... Tror jag dricker för mycket te, vilket jag ju egentligen är allergisk mot. Kombinerat med svårigheter att äta tillräckligt mycket mat (för jag blir ju inte hungrig) gör det nog att illamåendet kommer som ett brev på posten.

Igår åt jag en Finn crisp till frukost, mådde sedan så illa att jag fick tvinga i mig två tunna skivor med skinka, som jag la ost på och smörade lite och rullade ihop och åt. Därefter ingenting på sju timmar, varvid jag åt en burgare på Max. Totalt kolhydratsintag igår blev 30 gram, mer än jag ska äta visserligen, men det var ett medvetet val .

Vågen idag visade samma som igår, men den fladdrade så där som den gör när den inte riktigt kan bestämma sig och det kommer nog lossna snart igen. Har lite svårt att bestämma vad jag ska äta till frukost faktiskt och det är drygt. Kan bli skinkostsmörrullar (bra ord!) igen tror jag. Utan te. :( Älskar te men om kroppen skriker så kanske man ska lyssna?

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att du inte kan dricka te...är det alla sorter det gäller? Men ja, vet du att det är det som spökar så är det nog bättre att låta bli, hur ont det än gör när man inte får äta eller dricka det man gillar bäst.

    SvaraRadera