2013-01-12

Positiv motivationsförstärkning

När jag fyllde i min viktresesida här så insåg jag att när jag tar mitt första mål med Rivstart 2013 så har jag också nått en vikt som jag inte varit nere på sedan 2011 (minst). Det är något som behöver uppmärksammas i min hjärna, för det känns ändå inte som att det var så länge sedan jag vägde under 80. Ska vi vara ärliga så är det ju dock det, minst tre år sedan är det.

Sedan fortsatte tankarna att snurra lite och jag kom på att till skillnad från många andra som vägt alldeles för mycket kommer jag ju faktiskt ha en ny uppsättning kläder gratis. Nämligen de jag lagt undan, de i kategorin "alldeles för små". Hela situationen blir lite lustig, för jag är egentligen inte en person som bryr mig speciellt mycket om kläder, oavsett kroppsstorlek ska tilläggas. Men förtjusningen jag kände när jag kom att tänka på min "urväxta kläder"-låda inne i klädgarderoben var ärlig och helt ny som känsla!

Därför har jag bestämt att när jag gått ner mina första fem kilo, ska jag gå genom kläderna i den lådan och hitta något som jag ska ha som motivationshöjare om det skulle börja kännas trögt framöver. Bara tanken på att titta i lådan är lite som att få ett stort paket på julafton, jag minns ju inte alls vad jag har för kläder däri och  det ska bli så roligt!

Två kilo kvar till dess. Två ynka kilon. Jag kan knappt bärga mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar