2013-01-03

Dag 2, den jobbigaste?

Igår var dag två och jämrans vad det kändes. Illamående och sug om vartannat, huvudvärk, feberkänningar... ja det är uppenbarligen så att kolhydrater är något som kan likställas med andra gifter för kroppen. Pust!

Nu är det tredje dagen och jag vägde mig imorse. Det är lite förvånande att jag faktiskt inte tappar mer vatten än vad jag gör, men det kommer väl. 0,4 kg ner sedan igår är ändå en del men samtidigt... När jag gick på fettförbränning förut så gick jag ner i snitt 0,3 kg per dag, Jaja... vi får väl se när fettet börjar brännas hur det går då.

Det jag redan nu kan konstatera, efter två strikta dagar bara, är att jag sover bättre. Vaknade bara tre gånger i natt och har inte alls lika ont i kroppen efter en natt i sängen som jag hade för bara tre dagar sedan. Detta inspirerar mig något enormt! Det är SKÖNT att inte ha ont (eller ja, lika ont som vanligt) och det ger en slags glädjekänsla som jag skulle kunna vänja mig vid, ganska lätt! :)

Idag är det tredje dagen och idag hoppas jag det värsta av övergångsbesvären alltså ska ge med sig. Gör det inte det får jag köra som igår, hellre äta för mycket av bra mat än bli sugen! Det går bra detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar