2013-01-08

Skadad katt = ingen sömn

Igår när jag hade lagt mig och somnat, kom katten in (via kattluckan). Han jamade och lät så maken blev arg och skulle kasta ut honom. Men upptäckte istället att han hade ett stort sår (såg ut som sju centimeter långt) bak på ena sidan av ryggen, över höger ben.

Det var ju bara att gå upp, klä på sig, tvinga in den stackars katten i en kattbur och fara de 35 minuterna till djursjukhuset det. Väl där visade sig skadan vara mycket värre. Så de sydde ihop 12 cm sår, dräneringsslang sitter fastsydd och en massa hud har lossnat från kroppen invändigt. Vi får se om det läker ihop eller om huden dör och vad som händer då. :(

Resultatet är att jag inte sovit någonting i natt knappt. Kanske är det därför som vågen visade +0,3 kg imorse, det beror inte på kosten i alla fall... Nåja, det tar jag igen senare! Nu vill jag bara få katten bra!

Dagens vikt blir alltså 87,1 kg och det blir min rapport till Rivstart 2013. -2 kg första veckan, det får duga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar