2017-01-28

Sysselsättning när jag är sjuk

Igår blev jag sjuk, på natten till fredag. Det hade varit på väg ett par dagar så det var inte helt oväntat. Svullen hals och feber. Efter att ha suttit vid datorn och spelat spel, läst FB sjutton gånger, funderat över om jag skulle laga mat eller bara gå och se en film istället, insåg jag att jag ju faktiskt tappat en hel del centimetrar på överkroppen. Så varför inte städa garderoben och rensa bland alla tröjor?

Sagt och gjort. Jag gick genom hela hyllan med "tröjor och annat som är ok på jobbet" och vet ni vad? Även det längst bak, det som jag sorterade undan som för tight eller smått för ett par år sedan, de passade nu! Jag är officiellt tillbaka ner på en storlek 46/UK size 18 igen!

Så, jag kastade en hel del tröjor i storlek större i en hög, den där "det här vill jag inte ha längre"-högen. Det blev en jättestor hög. Den högen ska jag lämna till klädinsamling faktiskt. Resultatet är att det finns plats på hyllan i garderoben, jag har "nya" kläder att ha på mig till jobbet och mitt humör och motivation ökade markant (från en redan hög nivå, i alla fall motivationen)!

Nästa gång det är dags för rensning är när jag krympt om nedre delen av kroppen. Jag har alldeles för mycket centimetrar runt låren för att komma i en mindre storlek i byxor. Men när jag kommer dit så blir det ytterligare en rensning. Hyllan med byxor är nämligen överfull men det är inte många par byxor som jag faktiskt kan ha just nu. Men jag kommer dit, förr eller senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar