2017-01-06

Det är kallt!

Igår kväll när jag redan lagt mig insåg jag att jag ätit alldeles för lite. För jag, som alltid är varm som 17, låg under täcket och frös. Så idag ska jag försöka skärpa till mig, äta mer överlag.

Det har gått väldigt bra denna veckan ändå. Jag hade en del "men en macka vore väl himla gott"-tänk, speciellt igår. Det inser ju vem som helst vad det berodde på så det är ju tur jag stod emot och har en plan för hur det inte ska hända igen.

Under dagarna som gått när jag varit ledig har jag förberett matlådor för arbetsveckan som kommer. Det finns fyra burkar med köttgryta i frysen, samt en burk med färdigstekta kycklingfiléer. Jag har första veckans mat avklarad!

Provade förresten overallen jag vill kunna använda om ett par månader. Jag kommer i den, men den sitter förskräckligt tight över rumpa och lår. Så trång är den att jag inte kan böja mig ner i den. Så ja, det behövs lite förändring av kroppsform där.

Nästa helg ska jag på lajv och till det har jag provat lite kläder etc. Många av de "stridis"-grejer jag gjorde till Eleriakampanjen har jag tyvärr växt ur. Det måste åtgärdas det med.

Jag fokuserar dock på en dag i taget. Vikt är mindre viktigt (ha!) än storlek och just nu är jag less på storleken. Spelar ingen roll om jag väger massor av kilo, så länge jag inte har ett arsle stort som Afrika... Det kommer ta tid, men jag ser fram emot när det bara är halva Afrika... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar