2017-01-20

Motivation kopplat till vågen är dumt

Jag har verkligen försökt låta bli att stirra på vågen som måttstock för hur det går för mig. Men denna vecka har jag vägt samma sak fyra dagar på raken och då kommer de löjliga tankarna.

Så, jag har idag försökt hitta alla logiska, sarkastiska kommentarer jag kan komma på att säga till mig själv när de här tankarna kommer. Exempelvis: "fyra dagar är ju för sjutton ingenting".

Det jag däremot inte gjort som jag ju skulle göra är att mäta mig själv. För det syns ju att det händer saker även om vågen inte håller med. Valkarna på ryggen har till exempel krympt. Byxorna känns större över både midja, stuss och lår.

Det gäller att fokusera på rätt saker helt enkelt. Just nu är det tungt men tänker jag bara rätt borde det vända snart!

Dessutom har vågen betett sig roligt ett par morgonar. Den kan inte riktigt bestämma sig. Så... Snart kommer nog ett skutt neråt igen. Till dess får jag tänka positivt och på rätt saker så ska det nog gå vägen.

På söndag har jag hållit ut i tre veckor med strikt kost. På måndag har jag därmed brutit mitt tidigare mönster om att ge upp ungefär här. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar