2017-01-01

Gott Nytt År

Första januari. Jag har väntat på den här dagen. Länge. Mest för att jag varit sjuk nästan hela december av och till. Men också för att 2017 är året jag ska sluta vara en tjockis. Så är det och så ska det bli!
Till skillnad från förut har jag gjort en plan nu för hur jag ska ta mig förbi den förhatliga vecka tre, veckan då jag alltid tappar motivationen. Den här gången ska jag göra matlådor, jag har bestämt vad det ska vara i dem redan och kommer laga mat i förväg inför veckorna som kommer.
Istället för att fokusera på vikten ska jag fokusera på storlek. Jag har en overall till min Star Wars-karaktärer som jag ska i. Den är storlek medium och just nu sitter den alldeles för tight, som ett korvskinn.
Så. Här sitter jag nu med feber och elände och hoppas att bättre kosthållning ska hjälpa immunförsvaret och därmed också vikten och omfånget!
Gott nytt år! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar