2017-01-16

Liten reflektion över min reflektion

Jag var på toa och råkade få syn på mig själv i spegeln nyss, medan jag dragit upp tröjan för att knäppa jeansen. Och det slog mig vilken skillnad det var på bara två veckor. Jag har massor med fett lagrad på magen, ja resten av kroppen med, men det på magen stör nog mest av allt.

För två veckor sedan var magen en hyfsat jämn utstickande sak. Men nu har tydligen uppblåstheten försvunnit till stor del. Kvar är två distinkta bilringar och en midja emellan. Det ser inte klokt ut med lätt skrynklig hud och allt, men det är en rejäl skillnad ändå och det tycker jag är enormt skoj!

Det fick mig att inse att jag borde ta bilder och mäta med måttband, vilket jag faktiskt inte tänkt på. Imorgon blir det av!

Och till sist: fanken vad bra jag är! Nu är det tredje veckan, den där jag brukar tappa sugen och slarva. Inte denna gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar