2017-01-27

Första frivilliga avsteget

Igår hade jobbet kontorsmöte för alla konsulter. Med efterföljande mat på en lokal sportsbar. Jag bestämde mig för att följa med och äta maten som bjöds. Hamburgare åt jag. Det var gott, det var medvetet och jag åt utan dåligt samvete.

För det var en sak jag insåg här i veckan. Jag gör denna kostomläggning för att må bättre, inte för att pressa mig till att leva på ett visst sätt. Om det gör livet roligare att göra ett avsteg emellanåt, då får det vara så.

Resultatet lät inte vänta på sig, min mage är helt ur lag i dag. Men jag har inga skuldkänslor, inga tankar om "allt är ändå förstört, nu kan jag frossa i onyttigheter" och annat dumt jag tidigare hållit på mig. Faktum är att jag idag är tillbaka i vanliga vanorna utan kolhydrater och det är inget mer med det. Ja, förutom magen då. Bra påminnelse om hur tokigt det blir, kommer dröja innan jag gör om gårdagens matintag... :)

Slutresultatet lär säkerligen bli ett steg upp på vågen igen men det får vara så isf. Jag tycker inte det är ett problem faktiskt och DET är det absolut bästa med hela historien. Äntligen börjar jag hitta balansen mentalt. Visst, jag väger fortfarande 20-25 kg för mycket och jag har min ledsjukdom som inte blir bra av kolhydrater. Men jag kommer få bort kilona. Det vet jag nu. Jag KAN göra detta. 

Hurra för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar