2012-10-11

Vinnardagar och andra dagar

Idag var ingen vinnardag. Det började dåligt med uppvakning 04.20 med svårigheter att somna om. Sedan somnade jag om, hårt och sov över sista väckningen (makens klocka ringer kl. 7). Barnen sov av någon anledning också extra länge så inget ljud väckte mig förrän min hjärna till slut lyckades nå genom sömntöcknet och påpeka att det nog var rätt länge sen som makens klocka ringde. Upp med ögonen, 07.26!  

Oj vad bråttom det blev! Matsäck som skulle fixas och packas, gympakläder till andra ungen, frukost i ungarna, kläder, packning och iväg med maken i tid till skolan.

Sen var det min tur. En näve salta mandlar blev frukost och fryst kycklingfilé med beasås blev lunchen som kastades i i all hast och så iväg jag med.

Sicken morgon... Men resten av dagen har varit helt ok, fram till dess jag kom hem med barnen, låste upp ytterdörren och upptäckte att katten tagit in en fågel och slaktat i köket. Fjädrar och dun överallt! BLÄ! Den döda fågeln låg under köksmattan, så den är kastad.

Kattskrälle!

Så just nu känner jag att dagen står och faller med huruvida jag lyckas göra en stor kanna te utan missöden. Det är inte en vinnardag idag, det är en sådan där annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar