2012-10-12

Motivation och viktnedgång

Det är tungt att väga sig varje dag och se att vågen står kvar på samma vikt hela tiden. Tre dagar på raken visade vågen samma sak och jag trodde egentligen att jag skulle bli lite demotiverad. Men det blev jag faktiskt inte till min egen stora förvåning.

För sanningen är ju att om jag äter bra så vet jag ju att kroppen förr eller senare kommer släppa på fläsket. Det enda jag insåg som ett led i att vågen stod still var att jag kanske skulle skära ner på mjölken i teet. Jag dricker ändå väldigt mycket te varje dag, 3 liter är inte ovanligt. Även om det bara är en matsked mjölk per mugg te så blir det ändå en del efter ett tag.

Så igår skar jag ner, tog ungefär varannan mugg te med mjölk och varannan utan. Inte för att jag vet om det var anledningen, men imorse hade vågen klivit ner 0,3 kg igen i alla fall. Skönt! Dessutom studsade vågen runt lite innan den stannade, så det kommer nog bli fler nedgångar här inom kort, hoppas jag!

Nu ska jag gå och laga chili con carne, utan bönor så klart! Lagom till frukost tänkte jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar