2012-10-02

Förkyld och sockeravtändning

Det ska sägas rakt ut, att vara förkyld och försöka bli av med sockret i kroppen samtidigt, det är ingen dans på rosor direkt. Sugen på allt och inget, trots att magen egentligen inte vill ha i sig mer. Trodde jag skulle få huvudvärk med idag, det brukar jag få när kolhydraterna ryker all världens väg, men den har inte kommit än och det är jag tacksam för.

Vågen visade neråt imorse och ketostix-stickan visade på låg nivå ketoner. Känns som jag är på rätt väg redan och att kroppen faktiskt redan tar lite av fettreserverna gör ingenting.

Mår riktigt dåligt när jag tänker på korten från de senaste lajven jag varit på nu under september. Så nu har jag bestämt mig för att till nästa lajv som är i januari, då ska det vara annorlunda! Rejält annorlunda!

För att inte tappa sugen ska jag se till att faktiskt laga mat åt mig själv så att det känns lättare. Att äta samma slags mat hela tiden är inte roligt, så nu ska jag försöka vara kreativ helt enkelt. Till lunch idag tänkte jag göra köttfärsbiffar. Men det är ju ärligt talat inte gott alls, så jag kommer göra någon slags välkryddad köttfärsröra istället! Det ska bli smaskens det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar