2012-10-09

On the road again

Som Donkey sjunger i Shrek: "On the road again". Jag är nämligen på väg igen, reser på vägen mot en bättre vikt. Det känns bra, jag har stöd från maken, planeringen kring maten finns där och allt känns faktiskt helt enkelt fantastiskt!

Imorse visade vågen ytterligare 0,3 kg ner. Jag lärde mig förut att när jag hade förbränningen igång så låg viktminskningen i genomsnitt på ungefär 0,2-0,3 kg per dag. Så jag hoppas (glömde ta fram mätsticka imorse) det är förbränningen som är tillbaka nu så att det kommer tuffa på i lagom takt.

Om sex veckor är det Sci-fimässa igen, denna gången i Stockholm. Om jag inte blivit opererad alldeles nyss då, så kommer jag ju självklart vara på mässan och jobba. Det skulle vara fint att ha kommit ner till en 7:a först på vågen till dess faktiskt, så det är vad jag ska fokusera på nu. Eller ja, jag har några saker jag egentligen ska fokusera på för att nå det där målet:

1. Äta RÄTT
2. Äta när jag är hungrig
3. Fokusera på målet

Det känns just nu som att detta kommer vara hur lätt som helst, men jag vet ju att det kommer prövotider också! Så mantrat får vara: "Rätt mat, rätt tid, fokusera"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar