2011-10-21

Ytterligare en riktigt tuff dag

Det är baske mig inte lätt att stå emot kroppens alla "å vad det är synd om mig som är sjuk, mata mig med godis"-signaler. Men jag gjorde det idag med. Nu har förkylningen brutit ut på riktigt med så jag hoppas det betyder att vi nått kulmen. Jag hoppas i alla fall att vågen fortsätter vara min vän imorgon, annars kan motivationen få sig en törn. I och för sig får jag väl låta bli i alla fall, det duger ju INTE att tappa fokus nu. 6,8 kg kvar till stora delmålet (även kallat delmål 2 i min mållista). Men faktiskt bara 1,8 kg kvar till lilla delmål 1, -5 kg. Känns mycket bra faktiskt och jag hoppas kunna nå det inom två veckor. Får jag bara bli frisk så jag kan börja trampa motionscykeln ser jag inga problem, dock kommer nog inte förkylningen vid ett sämre tillfälle. Men nu ska jag ta och dricka ett stort glas vatten till (blir fruktansvärt törstig av att andas med munnen) och lägga mig i soffan och se vidare på min film. Ibland är det helt enkelt inte alls speciellt lätt att göra annat, så varför protestera? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar