2011-10-29

SM i illamående

Varför vet jag inte men igår mådde jag så dåligt att jag behövde gå hem från jobbet. Idag har jag också mått illa, men det är liksom mer naturligt när man tagit metrotrexaten kvällen innan. Däremot går illamåendet i vågor och jag begriper inte varför. Trodde ju det var laxen men frågan är om det verkligen är det? Oavsett så försöker jag äta när det går. Frukost blev det i alla fall, samt en korv med bröd till lunch. Sedan har jag inte fått i mig mycket mer idag. Men illamåendet är mindre nu så imorgon kommer jag nog kunna äta igen, hoppas jag. Som tur är dricker jag i alla fall ordentligt utan att må illa av det, alltid nåt! Vissa skulle nog tro att det är praktiskt att må illa för att då går jag ner i vikt. Men jag har ju en ämnesomsättning som går ner på sparlåga så fort kroppen får för lite mat vilket gör att jag oroar mig mer för att hela förbränningsapparaten ska stänga av om det fortsätter så här. Så istället för att tänka "det ordnar sig" så får jag lätt panik nu, när det är inne på fjärde dagen utan att bli riktigt bra. Men imorgon! Då jäklarns! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar