2011-08-25

Lätt ofokuserad

Det har varit lite för mycket denna veckan för att hinna med bloggen. Tyvärr har jag varit ofokuserad kring detta med vikten med. Det finns två anledningar:

1. Jag mår dåligt för jag tvingades sluta med medicinen för min PSOA
2. Jag vill passa på att äta saker jag inte kunnat äta på över ett år pga min medicinen jag tidigare åt.

Så, samma orsak men två resultat. Nu har det inte varit några orgier i mat precis. Om man inte räknar det faktum att jag satte i mig hela elva bitar laxsushi i tisdags? Det var såååå gott, har inte kunnat äta sushi (pga riset) på länge.

Totalt sett tror jag att mitt kolhydratsintag denna vecka gjort mig lite plufsigare men det är mest vatten. Vågen struntar jag i eftersom jag bara tänker väga mig en gång i veckan nu. Återgår till striktare kosthållning så snart magen slutat magkatarra sig (just nu går inte stekta saker så bra ihop med min mage, tyvärr). Hoppas på att det lugnat sig till i helgen.

Imorgon ska jag dessutom påbörja min upptrappning med nya medicinen, methotrexate. Biverkningarna kan vara många och otäcka men jag chansar på att det bara blir illamående. *håller tummarna* Därefter borde värken i kroppen ge med sig och sedan kan jag ta tag i motionerandet med! Gäller att tänka positivt!

Nu ska jag gå och handla en sallad till lunch (bra att göra tidigare än vanlig lunchtid, så här på lönedagen). :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas det kommer att fungera bra med den nya medicinen!

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha! Hittills mår jag bara illa, men det ska ju tydligen ta upp till 12 veckor innan man når full effekt och jag trappar ju upp i tre veckor till...

    SvaraRadera