2011-08-08

Helger är ett gissel

Helger är farliga, speciellt helger när jag inte mår bra i kroppen. Det är ju så synd om mig då och det finns så mycket saker som är gott. Upp på vågen igen med andra ord.

Pratade dock allvar med mig själv igår kväll när jag skulle sova och nu har jag bestämt mig, tillsammans med god påhejning av mig själv, att nu får jag skärpa mig. Så nu blir det nolltolerans för kolhydrater igen (så gott det nu går).

Ett problem som jag identifierade är ju att eftersom jag är så känslig så är ju även CK svårt. Inte bara för hungern utan för att det faktiskt är 50 gram kh per dag med de där tre påsarna. Så, dels ska man vara hungrig hela tiden men man ska också vara sötsugen hela tiden. Rent självplågeri ju! Så det skippar jag!

Dagens meny kommer därför bestå av:
Frukost: Ägg och räksallad (Rydbergs, rätt lite kolhydrater)
Lunch: Kycklingfilé med beasås
Middag: Prinskorv med räksallad

Det kan man leva med att behöva äta... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar