2011-08-11

Dä ä bara å åk!

Ungefär så sa han ju när jag var liten, den store slalomidolen Ingemar Stenmark. Precis samma sak verkar jag kunna säga om detta med att få ner vikten med hjälp av strikt lågkolhydratskost. Jag vet faktiskt inte riktigt varför det fungerar nu när det inte gjorde det innan sommaren. Kanske har jag genom min sommar utan medicin och därmed med vilken mat jag ville fått kroppen att sluta gå på sparlåga?

Det spelar ingen roll. Huvudsaken är att det fungerar nu, jag äter och är inte hungrig alls men går ändå ner i vikt. 0,4 kg till sen igår! 2 kg kvar till mitt första delmål, 5,8 kg kvar till mitt andra mål!

Så förutom att jag har vansinnigt ont i halsen och feber är jag nöjd för jag går ner i vikt och det gör jag utan att svälta, motionera som en tok eller ens äta äcklig mat. Jag åker bara med just nu och det går bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar