2011-08-31

Att äta eller att inte äta...

...det är verkligen frågan. Jag kämpar tappert med att försöka äta. Igår tyckte jag det gick riktigt hyfsat. Enda kolhydraterna blev hamburgerbrödet på burgaren jag köpte på väg från jobbet till föräldramötet. Kändes riktigt bra. Förutom motviljan mot att äta då. Det är inte lätt att lura sig själv att äta. :)

Idag stannar jag dock hemma eftersom jag mår illa och har ont. Alla tabletter jag tar för att ta mig genom en dag på jobbet gör magen sur och arg (magkatarren blommar upp rätt enkelt) så en vilodag från mediciner innebär mer ont och därmed "jobba hemma".

Tyvärr har jag inte lyckats övertyga mig själv om att träna är bra när jag har ont, även om det ju faktiskt egentligen är precis så det är. Så jag tar det i två steg: först återgå till att äta som folk, sedan får jag tvinga mig själv att träna!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är fantastisk som klarar att jobba.
    Jag har en vän med psoriasisartrit o han är sjukpensionär pga den sjukdommen.

    Nu ska ajg läsa mer i din blogg o jag hoppas du mår bättre snart

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för de orden! :)

    SvaraRadera