2011-08-13

Att äta för lite

Det är ju faktiskt så att äter man inte tillräckligt så tolkar kroppen det som självförsvar att dra ner på förbränningen. Vilket ju alla som bantat den klassiska vägen vet, till slut är förbränningen så låg att man aldrig blir hungrig, hungern går över.

Detsamma gäller ju oavsett vad det är man stoppar i förbränningsapparaten, det gäller ju att hålla förbränningen vid liv. Hur mycket som är tillräckligt varierar ju grymt mycket från människa till människa så klart.

För egen del bör jag ligga runt 1100 kcal som minst för att inte kroppen ska få spunk och tappa fart. Men det kräver ju intag av fett. Ingen aning om var jag ska ligga annars, för se jag får alltid problem med förbränningen annars.

Så är det dock inte utan kolhydrater för mig. Då kör förbränningen på stadigt och lugnt. Jag är så glad att jag kom på detta och att min kropp nu efter ett antal månader med bara krångel äntligen fått ordning på sig igen. Nu tuffar det på och varje dag bränns lite mer av dessa extra kilon jag sparat på mig i händelse av svält. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar