2012-07-16

Delmål i sikte

Nu känns det som jag kommer ta delmål 1 inom kort, -5 kg. Det är 1,6 kg kvar visserligen men det går så himla bra just nu och utan någon handikappande värk någonstans i kroppen just nu finns det inget som kan stoppa mig känns det som! Så jag räknar kallt med att ha nått mitt första delmål innan semestern är slut, vilket är om tre veckor.

Tog ju bort kolhydraterna igen efter veckan i skogen (tre öl, lite bröd varje dag och Digestivekex var intaget av kolhydraterna men det räcker ju och blir över) så jag förväntar mig faktiskt ett litet skutt ner på vågen de närmaste dagarna. Det klassiska "det är bara vatten som försvinner"-skuttet helt enkelt. För mig spelar det ingen roll varför vikten minskar, just nu är det psykologiskt mer viktigt att faktiskt få ner den!

Jag har ett större önskemål eller önskedelmål med vikten faktiskt och det är att ha en 7:a först på vågen om sex veckor. Det innebär en viktnedgång på lite mer än ett kilo per vecka, vilket är ett tufft delmål faktiskt. Men det skulle vara SÅ skönt att faktiskt kunna nå dit! Det som stör mig mest är nämligen att jag ju faktiskt har en hel HÖG med kläder i garderoben som jag inte kan ha just nu. Ska jag börja arbeta på det nya stället utanför Stockholm till september känns det som jag verkligen vill kunna klä mig som det anstår en seriös konsult. Så, det är vad jag kommer kämpa för, rejält nu!

Samtidigt minns jag första gången jag tog bort kolhydrater (och inte fuskade), då tappade jag nästan 7 kg på 4 veckor. Önskar något liknande inträffar nu med faktiskt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar