2014-01-01

Sötsuget spökar emellanåt

Trots att jag nu kört lågkolhydrat en vecka, riktigt strikt lågkolhydra, så kommer sötsuget smygande när jag blir hungrig. Men det går bra trots allt. Nu på kvällen utmanade jag kanske ödet lite och gjorde mandelvåfflor, tog lågkalorisylt (7,5 gram kh/100 gram produkt) och vispgrädde på. Men trots allt blev det inte mer än totalt 7 gram kolhydrater på den måltiden, så jag är nöjd ändå.

Det som jag tror gett mest resultat var att jag i söndags slutade ha i mjölk i teet. Tyvärr tycker jag det är sååå mycket godare med mjölk i, men samtidigt blir det väldigt mycket mjölk eftersom jag dricker väldigt mycket te. Därför låter jag bli, för jag vill hellre kilona ska försvinna just nu. Bra motivator!

Andra saker som motiverar mig är att tänka på kläder jag kommer vilja ha på mig igen så snart en del fläsk på överkroppen försvunnit (dvs cykeldäcken som verkar parkerat där). Det finns en site för en butikskedja i Storbrittanien som säljer fantastiskt bra kläder med fantastiskt bra passform. Jag har bestämt mig för att köpa en klänning därifrån som belöning när jag blivit av med cykeldäcken! Ser fram emot att de kommer ut med sin vårkollektion så jag kan bestämma vilken det blir också.

Nu ska jag koppla upp jobbdatorn och beställa ett träningskort via jobbet. Bättre pris och med prisreduktion via friskvårdsbidrag. När jag börjar jobba igen nästa vecka ska jag börja träna (om kortet hunnit bli klart till dess)! Hurra för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar