2014-01-02

Nu rackarns!

Träningskort bokat (som tillåter träning på flera orter, så jag kan träna både i jobbstaden och hemmastaden, hurra!) och jag kan börja träna nästa vecka redan. Så nu har jag lagt in träningstider i kalendern också, så att tiden redan är bokad och ingen kan lägga något annat där! Känner mig grymt nöjd! Ska se om jag kan klämma in ytterligare en träningsdag på helgen med framöver, men jag ska inte ta i så jag spricker utan nöjer mig med två dagar i veckan till att börja med.

La dessutom till en påminnelse på träningsdagarna om att ta med träningskläder på morgonen. Kan nog vara rätt smart, tänker jag mig... :)

Vågen hoppade för övrigt lite hit och dit imorse innan den lade sig på samma vikt som igår. Så jag hoppas att det var en förvarning om ett skutt neråt på vägen igen till imorgon. Testade en Ketostix imorse med och den visade högt utslag, så jag vet att jag gör rätt med maten i alla fall.

Men just detta kring vågen har jag ju haft lite bekymmer med tidigare, att det lätt blir en besvikelse om vågen står still. Så jag bestämde mig för att från och med nästa vecka ska jag väga mig max två gånger i veckan, om jag klarar av att låta bli ska jag väga mig endast en gång i veckan, på tisdagar. För att försöka fokusera mindre på vikt och mer på form, så att säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar