2014-01-06

Reflektioner

Nu har jag varit ledig sen 21/12. Tiden går väldigt fort tycker jag. Men samtidigt ska det bli skönt att börja jobba igen, mest för att jag kommer få lättare att sköta maten när jag är på jobbet än här hemma. Konstigt nog ser jag också väldigt mycket fram emot att få börja träna på gym igen.

I morse vacklade vågen lite så jag kommer nog få ett litet minus till på vågen till imorgon hoppas jag. Imorgon är det ju två veckor jag kört lågkolhydratskost!

Trots att vågen inte samarbetar så ligger jag i ketos så jag hoppas att kroppen bara har svårt att komma igång med att släppa på fettet. Ketostix är ovärderligt på det viset, jag som inte mäter med blodet.

Jag hade hoppats nå -10 kg till den här månadens slut men det blir nog närmare -7 kg istället och det kommer jag ändå vara nöjd med. Det känns som jag gör rätt nu mentalt och matmässigt så nu gäller det bara att stå ut, fortsätta kämpa och ha målet i siktet. Ingen mer sommar med fläskig kropp!

Igår kväll när jag skulle sova insåg jag att jag ju lät skulle kunna gå ner 30 kg totalt utan att bli för smal. 30 kg skulle dessutom ta mig ner till mitten av BMI:s normalviktiga skala. Så jag fokuserar nu på att ta mig tillbaka till lägre 70-skalan och sen får vi helt enkelt se... Huvudsaken just nu är trots allt att lämna tjockislandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar