2018-04-12

Tiden går fort ibland

I januari åkte min pappa akut in på sjukhus och det blev upp-och-nervända världen. Jag tappade fullständigt orken att hålla ordning på matintaget. Så det blev som det blev. Fem veckor senare hade jag gått upp de 4,5 kg jag tappat och var tillbaka på noll. Men för en månad sedan tog jag tag i det igen och har gått ner 5,3 kg hittills.

Det går dock långsamt, men det beror nog mest på att jag inte kunnat röra på mig som jag tänkt. Ser fram emot att snön är borta nu från vägar och gångvägar, så nu äntligen kommer jag kunna börja ut och gå. Ja, så snart jag fått ordning på fötterna. De nya inläggen som jag skulle hämtat för länge sedan borde hjälpa rejält. Vi hoppas på det i alla fall!

Jag har nämligen ett mål. I slutet på augusti ska jag och min lajvkompis M på lajv. Ett "efter katastrofen"-lajv. Då ska jag ha gått ner åtminstone 20 kg OCH klara av att springa 5 km i sträck utan att stanna. Jo, det är ett tufft mål just nu, men klart det ska gå! Positivt tänkande! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar