2018-01-23

Fyra veckor och det går lååååångsamt

Det har varit riktigt tufft nu i två veckors tid. Inte med maten, men med VÅGEN! Inget händer ju!

Men, fick tips om att ta mer magnesium(citrat) varje morgon för att få lite rörelse i tarmarna, så att säga. Det har fungerat nu de sista dagarna faktiskt och jag har också äntligen börjat se minus på vågen igen. Moderata siffror dock, jämfört med de första två veckorna, men heller långsamt än inte alls.

Det svåra nu är att få i mig den mat jag behöver. Varje dag nu de senaste fyra dagarna har jag haft riktigt svårt att komma upp i mina 1200 kcal per dag (med LCHF-balansen då). Och det handlar inte om att jag inte är hungrig, för det blir jag. Men jag vill liksom inte äta. Konstigt, men sant. Så, ska försöka skärpa till mig igen med den delen.

Det roliga är ju att trots att knappt nåt försvunnit på vågen, så har det försvunnit på magen. Midjemåttet har minskat med 2 cm och det är ENORM skillnad på formen av degbullen... Hängbuken krymper, faktiskt! :)

Summa summarum: jag fortsätter, så klart. Jag hoppas det lossnar med vågen snart, det är alltid roligare när det går neråt. Men, men... det får ta den tid det tar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar