2018-04-22

Vågen och jag

Det är något konstigt med min våg. Jag kan ha den på samma ställe,  kliva upp och få en vikt,  kliva av och  sedan på igen och få en helt annan vikt.

Så det är lite frustrerande söka erkännas, när vågen visar ungefär samma vikt hela tiden, dag ut och dag in. Ja,  plus/minus variationerna då. Men i morse blev det helt plötsligt ett skutt neråt på vågen,  -0.7 kg sedan dagen innan.

Detta är också något jag inte förstår faktiskt. Hur kan det skilja så mycket på en dag när inget egentligen ändrats. Matintag, vattenintag... Allt är ju ungefär lika varje dag.

Nåja, i morse sa min lilla app som jag använder för att logga matintag att jag gått ner 15 pounds. Den är amerikansk,  och jag registrerar i kilo.  Så även om det var lite onödigt kanske så är det ju ändå en fin milstolpe och ett bra tal. Bäst var ju att jag blev glad!

Nu är det bara 1.8 kg kvar till mitt nästa delmål. Om det funkar som hittills, är jag där om två veckor. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar