2016-08-13

Allergichock så där på fredagkvällen...

Jag har ju en ovanlig matallergi, jag är allergisk mot nickel i mat. Tyvärr är jag inte som de flesta heller kring den allergin, utan jag får allergichock (än så länge alla symtom utom andningsnöd) när jag får i mig för mycket nickel.

Så också igår. Började må illa på eftermiddagen, tog ett varmt bad och efter det mådde jag ännu sämre. Tänkte att badet nog inte var så bra, så skrotade runt och mådde sämre och sämre. Inte förrän jag la mig och kände hur hjärtat slog (racerfart) så insåg jag vad som egentligen hände. Blir så trött på mig själv, borde veta bättre efter alla år. Men jag är glad att det händer så sällan, trots allt, även om jag inte kommer ihåg riktigt hur det känns mellan varven.

Nåja, 12 betapred senare började kroppen lugna sig och jag behövde aldrig adrenalinpennan eller något sjukhusbesök. Sova kunde jag hjälpligt.

Men dagen efter är bedrövlig. Som dagen efter alkoholintag, fast utan huvudvärk. Illamående, trött, hängig, grinig... Det är inte roligt att vara runt mig idag tror jag.

Nå, matintaget blev ju rätt obefintligt igår (ingen middag alls till exempel) men jag åt inget jag inte borde. HURRA FÖR MIG! Så, inga fler nötter för mig på ett tag framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar