2016-08-17

Optimal ketos var det!

Imorse testade jag och min fina lilla ketosmätare (en sån här: http://www.kostdoktorn.se/ga-ner-i-vikt-med-optimal-ketos) berättade att jag hade 2,6 mmol/L ketoner i blodet. HURRA! Känner mig nöjd. Vikten har ju gått upp ett par dagar för att sedan börja gå neråt igen igår och även imorse. Men som jag skrev härom dagen, vågen säger inte mycket om det som faktiskt sker med kroppen.

Så hittills är det 4,6 kg som försvunnit men på kroppen ser det ut att vara mer. Dels kunde jag få på mig vigselringen utan problem igen imorse (fingrarna har varit väldigt svullna över sommaren) och dels är jag så där härligt "det har försvunnit vikt"-skrynklig på magen.

Eftersom jag älskar att hålla koll och statistik och sådant så väger jag mig varje morgon. Vågen är nämligen en sån där smart en som pratar med en app, så över tid kommer jag kunna se resultatet och även kunna presentera här med. Även om det inte är roligt nu, tänker jag att det blir roligt sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar