2010-08-23

Allergi på spåret?

Jag har sedan förra sommaren en konstaterad födoämnesallergi. Dock är det ingen som vet mot vad för det är inte ett vanligt födoämne. Troligtvis är det en kombination av två ämnen som måste komma upp i en speciell dos i kroppen innan jag får en reaktion.

Under ett års tid har jag därför på läkarens uppmaning försökt detektiva mig fram till vad det kan vara. Hittills har jag inte haft någon aning alls. Men nu i helgen har jag fått riktiga illamåendeattacker två kvällar på raken. Båda gångerna hade jag ätit dels valnötter och dels mörk choklad 872%) från Willys. Chokladen är tyvärr slut och asken kastad, men det finns ju faktiskt fler sådana förpackningar på Willys. Så idag ska jag åka och handla på Willys och även köpa mer choklad.

För allra troligast är det ju att det är något i chokladen. Det skulle stämma bättre med de andra anfallen jag haft. I och för sig kan det självklart vara valnötterna med så för säkerhets skull så sitter jag och mumsar sådana just nu. Jag vet, galet, men jag har kortisontabletter och adrenalinspruta om det skulle behövas. Detta ÄR tyvärr enda sättet att ta reda på om jag är något på spåren eller ej.

Planen är alltså idag att äta valnötter. Blir jag inte illamående och kräksjuk av dem, så blir det Willys choklad imorgon. Sedan vet vi om jag var helt ute och cyklade även denna gång eller ej. Faktiskt hoppas jag att jag hittat nåt nu, det vore trevligt att få veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar