2010-08-05

Det går riktigt bra!

Till skillnad från när jag försökte köra pulverdiet så blir jag ju inte extremhungrig. För jag äter ju riktig mat! Igår åt jag köttfärsbiff och den underbara Hickory Grill-såsen från Ica. Både som frukost och som lunch faktiskt! Mycket gott!

Kvällsmaten bestod av rökt korv, visserligen med 10gram kolhydrater per 100 gram men sååå god. Vi har några liggande i kylen sedan helgen så det är bara att äta! :)

Idag kokade jag ägg till frukost samt att jag har två till eftermiddagen ifall jag blir hungrig. Lunchen består av den köttfärsbiff jag fortfarande har kvar.

Det är bara att konstatera att det faktiskt inte är speciellt svårt detta. Nu är ju kakor och choklad och godis väldans gott men det är ju inte bra för mig. Så nu är det sockerfritt och kolhydratsbegränsat som gäller. Motivationen är på topp och jag ser fram emot att se vikten gå neråt!

Imorse visade vågen 82,8 kg. Så antingen hade vågen spatt tidigare i veckan eller så har kolhydratsbristen redan släppt på en hel del vatten i kroppen! Oavsett så är jag glad. 2,9 kg kvar till delmålet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar