2011-03-15

Eländig uppgång, Nya tag!

Igår fick jag en mental knäck som hette duga. Klev på vågen och på en vecka hade jag gått upp mer än två kilo! Maxvikt någonsin visades igår på vågen, 86,9 kg. Blääää. Visserligen är det dags för den veckan i månaden men ändå!

Så bevisligen räcker det inte för mig att hålla kolhydratintaget till under 50 gram per dag. Så nu är målet 20 gram per dag. Strikt lågkolhydratskost är det som gäller nu!

Igår klarade jag det rätt bra, tog mig ner till strax under 30 gram. Lowcarbburgaren på Max var betydligt mer kolhydrater i än vad jag räknat med tyvärr, fram till jag åt den låg jag på 16 gram. Jaja... Nu vet jag det i alla fall! :) Det bästa var nog i alla fall att vågen efter en dag visade hela 1,1 kg ner! Plus att ketosen redan ger utslag på ketosmätstickorna jag har! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar