2011-01-26

Konstig våg

Jag har ätit hyfsat lågkolhydratskost nu de senaste veckorna men vågen visar ingen skillnad alls. Inte på kilona i alla fall. Däremot har jag upptäckt att fettmängden i kroppen minskat med 15% sedan... tja i somras var väl senast jag brydde mig om att kolla. Vattenmängden i kroppen har också ändrats men uppåt, så nu är det 50% vatten i min kropp, säger vågen.

Det är ju på det hela taget ingen vetenskaplig analys alls, sådana där hemvågar mäter ju rätt konstigt överlag. Det som stör mig är att vikten inte rör sig alls. Men om nu muskelmassan ändrats (vilket fettmängden tyder på) så kanske det finns hopp ändå.

På det hela taget känns det i kroppen att det är på gång så det gäller väl bara att ha tålamod antar jag. Fettet försvinner när kroppen klarar av att släppa det, så är det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar