2011-01-05

Projekt Utrensning

En av de saker som säkerligen spelat in att jag gått upp i vikt under senare delen av förra året är att jag stressat. Flera av sakerna jag stressat över har jag gjort något åt, som jobbet till exempel. Äldste sonens pappa, min exmake, dog i september och det blev också stressigt men samtidigt blev det på samma gång mycket enklare i mitt liv. Vi bråkade rätt mycket om allt möjligt, nu finns inte det som ett orosmoln på min himmel längre. Även om sonen så klart sörjer sin pappa, vilket inte gör mig glad...

Nåja, något mer som stressar mig är när jag inte har ordning på saker. När det ligger prylar överallt och det ser stökigt ut runt omkring mig. Så nu har jag de senaste två veckorna arbetat mycket på den saken. Jag plockar undan, röjer och kastar. Det är lite feng shui över mig just nu, jag mår BRA av att kasta saker! :)

Nu börjar jag komma till slutet på den delen också och det känns mycket bra. Härnäst ska jag ta tag i allt jag vill sy inför lajvsäsongen. Främst tältet så klart, just nu har jag inget tält och det måste jag ju lösa. Tyg till tält har jag köpt för ett år sedan snart och tja... det är en stressfaktor att det inte är klart. I april behöver jag tältet. Så varför inte göra det som behövs i tid?

Men listan över saker som behöver sys eller fixas är ju lång, så det behöver liksom börja betas av i den listan för att inte fortsätta ge mig stresskänslor.

Så i och med att jag tagit tag i rensningen och börjar se slutet, så känner jag mig faktiskt mindre stressad med. Det känns riktigt bra faktiskt. Idag är projektet att plocka undan alla julsaker och sedan göra ordning det lilla "extrarum" vi skapat bakom draperier i vardagsrummet, så jag kan sätta upp min syhörna där. Vi har ett stort skrivbord i garaget som jag ska använda som sy- och klippbord och så ska jag montera upp en hylla att förvara prylar i där också. Det kommer bli perfekt och kommer underlätta enormt eftersom jag inte behöver plocka undan allt hela tiden och därmed kan sy lite när andan faller på.

Som Hannibal Smith säger: "I love it when a plan comes together"! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar