2011-11-01

Otrohetsdieten

Jag läste en bok härom dagen som var... tja, underhållande kanske men inte speciellt bra. Den hette Otrohetsdieten och handlade om en kvinna i drygt min ålder som efter äktenskap i 20+ år inleder en affär på sidan om. Först mailas de och flörtar och under tiden börjar hon banta för att komma i fin form till den dagen hon och vänsterprasslet ska träffas. Alltså kallar hon det Otrohetsdiet. Nu har jag inte riktigt samma mål med min viktnedgång, men på vissa sätt liknar min plan den kvinnan i boken hade. Jag har ett specifikt mål för vilket jag vill gå ner i vikt. Dessutom har jag en motivation som gör att jag, precis som vänsterprasslarkvinnan, hittar styrkan att ignorera korkade signaler från kroppen och fokusera på målet. Min diet har jag därför bestämt mig för att den ska heta Plastberoendedieten! :) För att visa varför jag verkligen verkligen VERKLIGEN vill gå ner i vikt av estetiska skäl ska jag lägga in ett par bilder på hur jag INTE vill se ut i vår:
Den första bilden visar två killar i StarWars Stormtrooper-utstyrsel. Vänster är som det ska vara, höger är den tjocka killen som inte får ihop det hela riktigt. Bild nummer två visar en tjej som inte heller har vikten för att passa i en Stormtrooper-utstyrsel. Jag vägrar se ut så där! Sådana här bilder på överviktiga amerikaner iklämda saker som inte riktigt passar finns det gott om. Så motivation finns det för mig i massvis med bilder. Det är därför väldigt lätt att inse varför jag både har ett estetiskt mål så väl som ett medicinskt. Medicinskt måste jag för min kropps skull gå ner i vikt så det blir enklare för kroppen att hantera sjukdomen utan extra vikt som bråkar. Estetiskt vill jag gå ner i vikt för att slippa riskera att se ut som på bilderna! :) Enkelt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar