2016-01-03

Tredje dagen

Det är alltid värst andra och tredje dagen när jag försöker bli av med sockermonstret i mig efter att ha skurit ner på kolhydrater. Så även denna gång. Igår gick det rätt bra, förutom att min magkatarr fick en extra skjuts och jag numera har akut magknip när jag ätit något. Men det är inte bara dåligt eftersom jag faktiskt känner mig mindre sugen på att äta något över huvudtaget, så sockermonstret har liksom inte mycket att komma med.

Igår gjorde jag fyllda paprikor till lunch och en tacopaj (med lchf-pajskal så klart) till kvällsmat. Frukost struntade jag i för jag var inte hungrig.

Imorse mådde jag illa pga för lite energiintag så då gjorde jag en purjolöks- och broccolisoppa. Även den soppan gav mig magknip. Så och de fyllda paprikor som jag åt på eftermiddagen (rester från gårdagen). Så det har blivit lite dåligt med matintaget idag med tyvärr, även om jag tog två Thin Crisp med löjligt mycket smör på till nattmacka.

Vi får hoppas att morgondagens mage mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar