2016-01-19

Efter två och en halv vecka

I fredags, när jag hade gjort två veckor, försökte jag skriva ett inlägg via mobilen. Glömde spara, bytte app och allt var borta när jag bytte tillbaka. Då struntade jag i det...

Men nu känner jag att idag vill jag skriva, för imorse hade jag gått ner 5,1 kg! Milstolpe passerad och jag är NÖJD!

Det går saktare nu med viktminskningen, sedan i fredags är det 0,5 kg. Så två veckors-invägningen visade -4,6 kg. Men å andra sidan så är det bra att det inte går jättefort för jag inbillar mig att huden kanske hinner med bättre då. Vi får väl se.

Dock har jag haft problem med att jag ju inte är någon vän av matlagning. Så jag äter lite för lite och när det pågått ett tag mår jag illa. Och vill inte äta därför. Och blir ännu mer illamående. Kombinerat med klassisk LCHF-trög-mage blev det katastrof i helgen som var. Men det gick över efter att jag ätit ordentligt och provat linfrön i vatten-tricket.

Jag har dock överlevt allsköns frestelser utan några problem alls. Fika på jobbet, chipsätande familj i helgen, kalas för minstingen som fyllt år. Seglat genom det utan bekymmer. Ja, frestad blir jag ju men då tänker jag bara: "vill jag fortsätta se ut så här eller inte?" och sen låter jag bli.

Snart är tredje veckan slut och det känns riktigt, riktigt bra! Speciellt som jag ju faktiskt tagit 1/5 av målet nu! Hurra för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar