2011-04-11

Våga vägra vågen

Jag vet ju numera att jag blir ledsen över plus på vågen, även om jag vet orsaken. Så nu imorse såg jag mig i spegeln, det är dags för DEN veckan igen och jag såg att ansiktet hade svullnat pga vätska. Alltså ställde jag mig INTE på vågen! *stolt*

Det spelar ju ingen roll i längden om jag väger mig en gång i veckan eller en gång i månaden eller inte alls. Ner i vikt kommer jag ju gå ändå, även om det bevisligen går betydligt långsammare nu än förr. Har väl med åldern att göra antar jag! :)

Idag börjar jag mitt nya konsultuppdrag och därmed är det slut på risken för att småäta nötter etc. Fortsätter att köra lågkolhydratskosten och räknar med att all extra vardagsmotion på jobbet kommer ge den spark i baken på kroppen som behövs. Vågen, den får vila den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar