2011-04-26

Lajv är bra för mig!

Jag inser att jag behöver vara på lajv oftare. Under de fem dagarna jag var iväg på lajv nu över påsk har jag inte ätit kakor, druckit läsk, ätit godis eller nåt! Visserligen har jag ätit lite kolhydrater i form av vitt bröd (max 20 kh/dag ändå) men det är också det.

Tyvärr hade inte vågen ändrat sig nämnvärt trots mycket bra kosthållning och bra mycket mer motion än vanligt. Så jag får inse att kroppen nog är fettskrämd och att det får ta den tid det tar. Måttbandsmässigt hade det faktiskt minskat nån centimeter både här och där, vilket inte minst kändes när jag bytte tillbaka till jeansen efteråt igen. De satt lösare och kändes som de halkade ner lite. Mycket trevlig upplevelse! :)

Så jag fortsätter tänka positivt och äta bra. Har lyckats döva sockermonstret också under påsken så det skriker inte i mig så fort jag blir minsta hungrig. Hade till och med en påse Nutisal Mixed Almonds med mig på lajvet som till stora delar är kvar...

Kan inte bli bättre! Nu ska jag bara se till att fortsätta med motionerandet så blir det nog folk av mig med så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar