2011-04-28

Dumma allergi!

Det är så många som skriver om alla smaskiga saker man kan äta om man äter lågkolhydratskost. Deppigheten infinner sig alltid när jag läser de smaskiga recepten eftersom det är så mycket saker i där som jag inte kan äta. Dumma allergi!

I förrgår och igår provade jag om jag kunde äta lax och blomkålsmos. Svaret är nej. Jag måste testa om det är laxen eller blomkålen eller bara kombinationen, men efter två dagars illamående tror jag inte jag vill prova endera på ett tag. Får anstå ett par veckor tills jag inte minns hur illa jag mådde.

Det är dock tråkigt att behöva stryka ytterligare saker på listan över vad jag kan äta. Lax har varit en favorit, snabbt och enkelt. Inte nu längre.

Jag gillar inte att vara allergisk. Tur det är sommar nu så man kan grilla. Kött och korv är trots allt godast ändå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar