2011-04-04

Måttbandet är min vän

Vågen hade ju stått still och jag har ju i ärlighetens namn inte mätt på flera veckor. Men nu gjorde jag det. Det har, precis som jag känt själv, minskat lite både här och där:

Byst: -3 cm
Under byst: -5 cm (!)
Midjan: -1 cm
Stussen: -2 cm

Hurra, det minskar ju även om vågen inte säger det! Så, nu känns det bättre igen! Dessutom börjar huden på magen bli skrynklig igen så snart säger det nog TJOFF! på vågen med.

Läste någonstans att man kan lagra vatten i fettceller när fettet försvunnit därur och att man därför inte märker av fettminskningen på en gång. Jag tycker det låter lite roligt men jag kan samtidigt misstänka att det är precis så för mig. Ska dricka mer vatten nu några dagar så får vi se om vattnet släpper i kroppen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar