2011-04-04

Tänkt på en sak

Det sammanföll rätt lämpligt med att jag började ta bort kolhydrater mer hårdhänt och det faktum att mina tokinflammerade fötter gett med sig. Undrar om jag inte borde vara tacksam för att jag trots +10 kg det senaste året ändå har mindre ont nu än förut?

Lågkolhydratskost är uppenbarligen given för mig och jag ska anstränga mig mer för att se det positiva i livet istället för att fokusera på vågen. Tids nog försvinner ju övervikten ändå, bara jag sköter mig. Det är inte roligt att ha fettvolanger runt magen men å andra sidan är det roligt att kunna gå utan att se ut som Quasimodo! Jag tar hellre volanger än ont i fötterna!

Imorgon har jag läkartid per telefon, då får jag veta hur röntgenresultatet från fötterna ser ut samt att reuma-läkaren och jag ska diskutera annan medicinering. Men jag vet ju redan nu att oavsett röntgenresultatet behöver jag inte byta medicineringen, det får jag spara till det blir värre! Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar