2021-12-28

Dag 1 i sammanfattning

Jag höll planen igår mat- och tidsmässigt. Jag börjar alltid dagen med en stor mugg te, så det gjorde jag igår med. Dock utan mjölk i. Frukost i form av pulvershake strax efter 10, lunch bestående av pannbiff och kokt potatis vid 12 och sedan en till pulvershake precis innan 18. 799 kcal och 8 timmars ätfönster. Drack också tre sodastream-flaskor med vatten,  de är på 8 dl så totalt 2,4 liter vatten. Lägger jag till det jag får i mig av te och när jag sköljer ner medicinerna morgon och kväll, nådde jag vattenmålet med. Känns mycket bra. 

Mindre bra var träningsdelen. Huvudvärk och ont i bihålorna, kombinerat med -14 grader ute, så blev det bara 5179 steg och inga övningar. 

Nattsömnen var dålig, dels för att jag drack vatten för sent, men också pga huvudvärk och spända axlar.

Så idag ska jag göra lite övningar, hoppas jag, samt ut och gå. Betydligt mindre kallt ute redan nu i den tidiga morgonen,  -5 bara, så när det blivit dag ute ska jag åka och hämta mina solglasögon med slipade glas hos optikern och sedan gå ut och gå. Tanken är att jag går min runda om 30 minuter, det brukar ge mig ungefär 5000 steg. Målet är 6000 steg, vilket jag når utan problem då. 

Pga bihålorna är det jobbigt att göra övningar nere på golvet, så jag ska se vad jag kan göra med hantlar och gummiband så länge. Dessutom ska jag ge upp och köpa nässpray idag, så trycker lättar. 

Sammantaget är motivationen på topp och hittills på den andra dagen har jag fortsatt huvudvärk men i övrigt inga andra bekymmer. Det känns fantastiskt att vara igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar