2011-09-23

Uppehåll

Jag har haft uppehåll i vägandet. Dels för att jag varit bortrest och dels för att jag faktiskt inte känner att jag velat väga mig. Mycket beror nog på att jag faktiskt inte lyckas göra något åt vikten just nu. Methotrexaten tar liksom all energi. Först mår jag illa i fyra dagar och så hyffsat i tre dagar. Därefter tar jag tabletterna igen och så mår jag illa igen... Finns ingen motivation till att anstränga mig.

Men nu börjar det så sakteliga vända. Eller ja, det kanske jag tycker enbart för att jag historiskt sett upplever den bästa dagen på veckan, nämligen dagen då jag ska ta medicinen igen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det går inte att äta lågkolhydratkost när jag mår illa eftersom det enda jag får i mig är fil, fil och fil.

Inget av detta är någon överraskning dock. Det som tyvärr inte går enligt plan är ju min förhoppning om att faktiskt tappa i vikt på grund av illamåendet. :) Där går det inte så bra. Men jag ger inte upp hoppet, även om jag gett upp hoppet om Rivstart 2.0 och mina 5 kg som mål. Gissningsvis kommer det bli ett par kilo minus dock, det kommer jag vara nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar