2010-12-13

Elände...

Fick ett allergianfall i helgen. Illamående och kräkningar, fick ta kortisontabletterna. Jobbigt.

Det fick dock mig att forska vidare i om det finns specifika listor över vad som egentligen innehåller mest nickel. Hittade en lista på en dansk sida där det står nickelinnehåll per 100 gram per livsmedel. Samt en rekommendation av hur mycket man faktiskt bör/inte bör äta per dag.

Så nu lär jag nog börja gå på lågnickelkost. En sida jag läste om rekommenderade att prova en diet med bara kött, ägg och mjölkprodukter (smör, ost, mjölk, keso etc). Det absolut jobbigaste är att te innehåller mycket nickel, vilket innebär att jag behöver sluta med te. Jag som älskar te och dricker antagligen alldeles för mycket.

Motivationen för att krångla till maten så mycket känns låg men samtidigt måste jag ju bry mig om att jag blir så fruktansvärt dålig. Skrutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar